måndag 29 november 2010

Det där med att pruta!





När jag var i Senegal så skulle man pruta på allt man köpte, man kan säga att det var som en osynlig regel men det tog ett tag att ställa om sig från vårat samhälle där man inte prutar, till deras samhälle där man som sagt prutade på allt. Jag tror att detta var tredje dagen vi var där, som denna kvinna kom fram till oss när vi ligger på stranden och frågar om vi vill titta på hennes smycken hon sålde. Detta tyckte vi var jättekul och vi tittade glatt på allt hon hade att sälja när vi skulle betala sen så var det ju lite förhandlingar som pågick men så började hon prata om sin familj och att vi inte skulle pruta... (med glimten i ögat) men jag tyckte så synd om henne så jag gav henne lite mer än hon begärde... jag är rädd att man blev klassad som "dum svensk" den dagen haha

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...